هزینه‌ی پرداختی به فریلنسر

  1. Home
  2. فریلنسری
  3. دیجیتال مارکتینگ
  4. جزئیات مقاله
فریلنسرها
هزینه‌ی پرداختی به فریلنسر

هزینه‌ی پرداختی به فریلنسر باید چه میزان باشد؟ فرض کنید پروژه‌ای دارید که یک فریلنسر می‌تواند به خوبی آن را انجام دهد. حال چگونه می توانید برآورد کنید که میزان هزینه‌ی پرداختی به فریلنسر برای انجام آن چقدر است؟

اگرچه هنگام پیدا کردن یک شخص با‌استعداد، مباحث مالی مسئله‌ی اصلی است، اما نباید تنها موضوع مورد بحث باشد. بلکه هدف باید پیدا کردن با‌استعداد‌ترین فرد برای پروژه بوده تا پروژه به خوبی، به موقع و با هزینه‌‌ی تعیین شده انجام شود.

با توجه به این نکته، بودجه ای که برای یک فریلنسر تعیین کرده‌‌‌‌اید، بستگی به عواملی همچون آنچه که باید انجام شود، مهارت ها و تجربه مورد نیاز برای به دست آوردن نتیجه دلخواه شما دارد. در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می‌کند میزان هزینه‌ی پروژه‌ی خود را تعیین کنید.

بدانید که برای تجربه‌ی بیشتر و مهارت‌های پر تقاضا‌تر باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید

مهارت‌ها و سطح تجربه مورد نیاز پروژه شما تا حد زیادی میزان پرداختی فریلنسر حرفه ای را تعیین خواهد کرد. هرچه مهارت‌های یک فریلنسر بیشتر و خاص‌تر باشد، حق انتخاب افراد با استعداد محدود‌تر می‌شود، که این باعث می‌شود آنها نرخ‌های بالاتری تقاضا کنند.

اگر می‌خواهید تکنولوژی جدید و پیشرفته‌ای به کار گیرید ممکن است با هزینه‌ی بالایی شوکه شوید، اما بدانید که سرمایه گذاری در تحویل پرو‌‌ژه‌ي با کیفیت بالا، می تواند در بلند مدت برای شما به صرفه باشد.

حوزه و زمینه‌ی پروژه نقش مهمی در هزینه ایفا می کندهزینه‌ی پرداختی به فریلنسر

پیچیدگی و هزینه ارتباط مستقیمی با هم دارند. فریلنسری که برای به برعهده گرفتن پروژه‌ی مهم و حساس شما مشتاق است، به احتمال زیاد نرخ بالاتری درخواست خواهد کرد و شما نیز بیشتر وقت او را خواهید گرفت.

مطلب پیشنهادی:  در ۵ گام ساده کارشناس دیجیتال مارکتینگ استخدام کنید!

اما زمینه‌ی پروژه می‌تواند بر نرخ فریلنسر ، حتی فراتر از نرخ تعیین شده، نیز تاثیر بگذارد. هزینه های یک پروژه در واقع نتیجه مستقیم زمان و تلاش مورد نیاز است. (نه فقط محاسبه بر حسب تعداد ساعات کار)

گاهی یک فریلنسر ممکن است قیمتی ارائه بدهد که با نرخ روی پروفایلش متفاوت باشد. به عنوان مثال، یک نویسنده با نرخ 10000 تومان در ساعت ممکن است برای بازخوانی یک محتوای قدیمی نرخ 7000 تومان در ساعت بدهد، زیرا زحمت کمتری دارد. همین نویسنده ممکن است نرخ 15000 تومان در ساعت برای یک مقاله‌ای که به تحقیقات و مصاحبه‌های گسترده‌ای برای نوشتن نیاز دارد، درخواست کند.

نکته طلایی: اگر فکر می‌کنید تنها یک فریلنسر به سختی از پس یک زمینه‌ی خاص بر می‌آید، شاید بهتر است به فکر یک شرکت فریلنسری برای پشتیبانی و هماهنگی بیشتر باشید.

نرخ های فریلنسر‌ها همانند حقوق کارمندان نیست

ممکن است وسوسه شوید که محاسبه‌ی سریعی انجام دهید و ببینید که نرخ یک فریلنسر بر اساس حقوق یک کارمند تمام وقت در یک نقش مشابه چقدر باید باشد، اما باید بدانید که نرخ‌های دورکاری بر اساس معیارهای متفاوتی است. نرخ‌های فریلنسری برای دانشی که دارند، مهارت‌هایی که پرورش داده اند و چگونگی انتقال این‌ها به پروژه‌ی شما،  ارزش آنها را تعیین می‌کنند. آنها همچنین هزینه‌های اضافی مانند: کامپیوتر، تجهیزات اداری، بیمه درمانی و مالیات را در نظر می گیرند.

به احتمال زیاد قیمت یکی از اولین مواردی هست که شما هنگام بررسی پیشنهادات و یا دعوت از فریلنسر‌ها و شرکت‌ها به پروژه خود می‌سنجید، اما اجازه ندهید نرخ بالاتر شما را از درک ارزش کاری یک فریلنسر دور کند.

ممکن است اجرتی برای زمانبندی کوتاه و یا تحویل سریع پرداخت کنید

یکی دیگر از موارد تاثیرگذار در انتخاب شما، زمان تحویل پروژه است. در بعضی موارد، تحویل سریع‌تر ممکن است هزینه هزینه‌ی پرداختی به فریلنسر را افزایش دهد. این امر می تواند به این دلیل باشد که ممکن است فریلنسر مجبور شود ساعات بیشتری کار کند یا برای انجام کار شما فرصت‌های دیگر را از دست بدهد.

مطلب پیشنهادی:  با خواندن این مطلب اولین فریلنسر خود را استخدام کنید!

نکته: اگر شما باید به یک ضرب‌الاجل دقیقه نودی برسید، ممکن است تعداد افراد مناسب موجود برای پروژه‌ی شما محدود شود. شروع به موقع می تواند مانع از هزینه کرد بیشتر شود.

نقاط عطفی را برای مدیریت و کنترل هزینه‌های پروژه تعیین کنید

 

پرداخت امن - هزینه‌ی پرداختی به فریلنسر

هنگام بررسی و تخمین هزینه‌ی پرداختی به فریلنسر یک پروژه، تعیین ضرب العجل های مختلف روش بسیار کمک کننده‌ای برای شکستن یک پروژه بزرگ به بخش‌های تحویلی کوچک ـ و  هزینه‌ی پرداختی به فریلنسر کمتر هستند. این ضرب العجل ها، خروجی‌های کوچکتر یا مراحل یک پروژه هستند که در طی یک قرارداد به طور پله‌ای برای آن‌ها پرداخت می‌شود. این کار همچنین باعث می‌شوند پروژه هماهنگ پیش برود، برای ادامه‌ی کار به فریلنسر انگیزه مالی ‌می‌دهد و کارفرما و فریلنسر را هم راضی نگه می دارد.

یاد بگیرید که چگونه انتظارات روشنی داشته باشید و به موفقیت پروژه خود با هزینه‌ی پرداختی به فریلنسر کمک کنید.

محل سکونت فریلنسر ممکن است بر نرخ تاثیر بگذارد، اما لزوما بر کیفیت موثر نیست

اگر نیازی نیست فریلنسر در محل یا منطقه زمانی مشابه شما باشد، ممکن است نرخ های پایین تری بر اساس عواملی مانند: تقاضای بازار و هزینه های پایین زندگی وجود داشته باشد. به عنوان مثال، هزینه‌ی پرداختی به فریلنسر توسعه دهنده iOS در آمریکا، بالاتر از یک توسعه دهنده با مهارت های مشابه در ایران است.

توجه داشته باشید که ممکن است نیاز به هزینه های پنهانی مانند زبان بیگانه و یا عدم تطابق از نظر منطقه زمانی داشته باشید، اما به طور کلی مهارت ها معمولا وابسته به مکان نیستند.

به یاد داشته باشید: هر چقدر پول بدهید همان قدر آش می خورید

هنگامی که تصمیم می گیرید هزینه‌ی پرداختی به فریلنسر را تعیین کنید، از خود بپرسید: این پروژه چقدر مهم است؟ عواقب تأخیر یا خطا‌های احتمالی چیست؟ ارزش پروژه‌تان را بدانید و آن را در برابر تخصصی که نیاز دارید بسنجید. هنگام سنجیدن فریلنسر‌های متخصص و شرکت‌ها به یاد داشته باشید هزینه‌ی پرداختی به فریلنسر تنها یکی از عوامل است. آرامش خیالی که شما پس از انجام به موقع پروژه‌ی خود پیدا می‌کنید،‌ قابل قیمت گذاری نیست.

دنبال کردن مطالب جدید در اینستاگرام ایوان کسری

myadmin

زمان عضویت نویسنده: 11 تیر 1398

پاسخ شما به دیدگاه